ZUCHY BAWIĄ SIĘ I UCZĄ
Zadania i dodatkowe informacje dla Zuchów znajdziesz tutaj.
Zadania dla dzieci uczęszczających na zajęcia korekcyjno-kompensacyjne znajdziesz tutaj.
TEMATY KOMPLEKSOWE:
TYDZIEŃ I – NA WIEJSKIM PODWÓRKU
TYDZIEŃ II – PRACA ROLNIKA
TYDZIEŃ III – KSIĄŻKA NASZYM PRZYJACIELEM
TYDZIEŃ IV – DBAMY O ZIEMIĘ NASZĄ PLANETĘ
ZADANIA GŁÓWNE:
1.Zapoznanie z nazwami i cechami charakterystycznymi wyglądu zwierząt hodowlanych.
2.Zapoznanie dzieci z pracą rolnika.
3.Rozbudzenie zainteresowania czytelnictwem. Wdrażanie do poszanowania książek.
4.Uświadomienie niebezpieczeństw grożących środowisku naturalnemu ze strony człowieka.
5.Poznanie sposobów dbania o przyrodę: nieniszczenie roślin, wyrzucanie śmieci do kosza, niedeptanie trawników, klombów z kwiatami
DODATKOWO ZAPLANOWANE CZYNNOŚCI:
04.04.2024r. – Dzień Marchewki
17.04.2024r. Wycieczka do księgarni
JĘZYK NIEMIECKI
Poniedziałek (8:45-9:00)
Wtorek (9:30-9:45)
WIERSZ:
,,W gospodarstwie”
T.M. Massalska
Pieje kogut już od świtu;
– Kukuryku! Kukuryku!
Kura do kurczaków żwawo
Gdacze: – W lewo!
Gdacze: – W prawo!
Kaczka kwacze: – Kwa! Kwa! Kwa!
Trzy kaczątka dziobem pcha.
Krowa muczy: – Mu! Mu! Mu!
Aż po prostu brak jej tchu.
Koń opędza się od much.
I rży głośno: – Jestem zuch!
Świnka chrumka: – Chrum! Chrum! Chrum!
Co za hałas! Co za szum!
Kot cichutko miauczy: – Miau!
A pies szczeka: – Hau! Hau! Hau!
PIOSENKA:
,,Dziwne rozmowy”
W chlewiku mieszka świnka
co trąca ryjkiem drzwi.
Gdy niosę jej jedzenie
To ona „ kwi, kwi, kwi”.
Opodal chodzi kaczka
co krzywe nóżki ma.
Ja mówię jej „Dzień dobry”,
a ona „ kwa, kwa, kwa”.
Na drzewie siedzi wrona
od rana trochę zła.
Gdy pytam „Jak się miewasz?”
To ona „kra, kra, kra”.
Przed budą trzy szczeniaki
podnoszą straszny gwałt.
Ja mówię „Cicho pieski!
A one „hau, hau, hau”.