Obowiązujące rozkłady dnia :
Realizowany rozkład dnia w grupach młodszych:
6.30-8.00
Schodzenie się dzieci. Kontakty indywidualne , zabawy integrujące grupę , zabawy dowolne – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym.
8.00-8.15
Poranne ćwiczenia gimnastyczne. Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
8.15-8.45
Śniadanie – realizacja złożeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie.
8.45-9.00
Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience -mycie rąk, mycie zębów-kolejne etapy, korzystanie z toalety.
9.15-9.45
Realizacja zajęć edukacyjno-wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową. Zgodnie z tematyką organizowanie zabaw twórczych, ruchowych.
9.45- 10.00
Przygotowanie do II śniadania – drugie śniadanie (przekąski, napoje).
10.00-10.30
Swobodna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela.
10.30 -11.15
Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacery, wycieczki, do ogrodu przedszkolnego (nauka ubierania się wiązania sznurowadeł, zapiania guzików, suwaków- doskonalenie czynności). Zabawy swobodne w ogrodzie, zajęcia ruchowe , zabawy tropiące, wycieczki i spacery – poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola.
11.15-11.30
Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe. Praca dyżurnych – np. nauka nakrywania stołów do obiadu.
11.30-12.00
Obiad . Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
12.00-12.15
Zabiegi higieniczne, przygotowanie do relaksu – nabywanie umiejętności samoobsługowych związanych ze zdejmowaniem i zakładaniem ubrania.
12.15-13.45
Relaks, słuchanie bajek, muzyki – wyciszenie. Praca indywidualna z dzieckiem.
13.45- 14.15
Przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczne i samoobsługowe.
14.15– 14.30
Podwieczorek – kultura spożywania posiłków.
14.30–15.30
Zabawy swobodne ze śpiewem, zabawy na świeżym powietrzu.
15.30 -16.30
Zabawy inspirowane przez dzieci, zabawy edukacyjne, porządkowanie sali, pobyt na świeżym powietrzu, rozchodzenie się dzieci.
Realizowany rozkład dnia w grupach starszych:
6.30 – 8.00
Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi na tematy im bliskie, zabawy swobodne – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo – stymulującym oraz z dzieckiem zdolnym, zabawy integrujące grupę.
8.00 – 8.15
Poranne ćwiczenia gimnastyczne. Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
8.15 – 8.45
Śniadanie – realizacja złożeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie.
8.45 – 9.00
Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Doskonalenie czynności samoobsługowych i higienicznych – mycie zębów.
9.00-9.45
Realizacja zajęć edukacyjno-wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową. Zgodnie z tematyką organizowanie zabaw twórczych, ruchowych.
9.45 – 10.00
Przygotowanie do II śniadania.
10.00 – 10.15
II śniadanie (przekąski, napoje).
10.15 – 10.30
Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacery, do ogrodu przedszkolnego (nauka ubierania się wiązania sznurowadeł, zapiania guzików, suwaków- doskonalenie czynności).
10.30 – 11.15
Zabawy swobodne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola.
11.15 – 11.30
Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe. Praca dyżurnych – np. nauka nakrywania stołów do obiadu.
11.30–12.00
Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
12.00 – 12.15
Zabiegi higieniczne, przygotowanie do relaksu.
12.15–13.00
Relaks na karimatach, słuchanie bajek, muzyki – wyciszenie.
13.00 – 13.30
Swobodna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela.
13.30–14.00
Praca indywidualna z dziećmi, praca wyrównawcza – dostosowanie zadań do możliwości dzieci, zajęcia dodatkowe.
14.00– 14.15
Przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczne i samoobsługowe.
14.15- 14.30
Podwieczorek – kultura spożywania posiłków.
14.30– 15.30
Zabawy ze śpiewem, zabawy integrujące grupę, na świeżym powietrzu.
15.30-16.30
Zabawy inspirowane przez dzieci, zabawy edukacyjne, porządkowanie sali, pobyt na świeżym powietrzu, rozchodzenie się dzieci.